Projekt Fair play tjedna u mojoj školi proveden je u Osnovnoj školi Stjepana Radića i Metkoviću.
Program su proveli učitelj tjelesne i zdravstvene kulture BORIS BRČIĆ, prof. i stručna suradnica knjižničarka IVANA ČARAPINA, prof. i dipl. bibl..
U programu su sudjelovali učenici 5.d i 5 e razreda te učenici iz izvannastavnih aktivnosti, dakle ukupno 62 učenika.
Projekt je proveden u 5 nastavnih sati iz kojih izdvajamo:
U školskoj knjižnici knjižničarka upućuje učenike na pretraživanje mrežne stranice https://skolski-sport.hr/dokumenti-hsss/fair-play-projekti (brošure, pravilnici, obrasci, obavijesti) i drugih izvora koji objašnjavaju pojam fair playa
Uz korištene dostupnih izvora učenici se upućuju na izradu prezentacije, motivacijskih poruka i obrazaca za vrednovanje koji će se na nastavnom satu prezentirati učenicima 5. razreda.
Učenici koji pohađaju izvannanastavu aktivnost košarka u školskoj sportskoj dvorani uz pomoć školske knjižničarke i učitelja TZK-a odabiru primjere poželjnog i nepoželjnog sportskog ponašanja i osmišljavaju načine kako ih najbolje prikazati u odglumljenim situacijama.
Primjere sportskih pravila snimaju kao pripremni dio izrade promotivnog filma za učenike 5. razreda.
Školska knjižničarka i učitelj tjelesne i zdravstvene kulture na tri različita mjesta postavljaju ikone koje označavaju SLAŽEM SE - NE ZNAM - NE SLAŽEM SE, a pored kojih učenici moraju stati i izraziti svoje mišljenje o tvrdnji; nakon svake tvrdnje učenici s predavačima komentiraju zašto su zauzeli određeni stav i je li on ispravan
- Učenici su iznosili svoje mišljenje o sljedećim tvrdnjama:
- Nepoštena pobjeda je ipak pobjeda!
- Ponekad u igri „izleti” mi neka psovka! U žaru igre to je opravdano!
- Izražavam glasno svoje nezadovoljstvo kad učitelj/trener favorizira neke učenike/igrače!
- Ako sam biran/birana u lošijem timu nemam volje dati sve od sebe!
- Ako učitelj/trener ne vidi moj prekršaj, pravim se da ga nije ni bilo bez obzira što suparnički tim negoduje!
- Ako sam nezadovoljan/nezadovoljna igrom svojih suigrača, ljutim se i negodujem!
Učenici su kreirali prezentaciju u kojoj objašnjavaju što je fair play.
Prezentaciju pogledajte u PDF-u.