Skip to main content

Gimnazija Bjelovar

 Gimnazija Bjelovar uvrštena je u srednje škole koje ove školske godine provode ovaj projekt. Projekt je preveden u svibnju 2022. godine u 10 razrednih odjela uz sudjelovanje 240 učenika. Projekt je provela profesorica TZK Sannja Radočaj.

Prva aktivnost koju smo provodili su radionice koje smo proveli u svim četvrtim i trećim razredima. Prvo smo popričali sa učenicima i pitali ih što oni misle šta je to: Fair play? Nakon njihovih odgovora koji su bili najviše vezani za sport pitali smo ih: da li se fair play možda odnosi i na neke druge dijelove života? Tada smo došli do zaključka da se fair play odnosi na sport, ali i na školu, veze, obitelj i općenito život.

Nakon toga smo učenike podijelili u tri grupe i dali im zadatak da kažu:

  1. na šta se odnosi fair play u sportu,
  2. na šta se fair play odnosi u vezi, obitelji i općenito u životu
  3. na šta se odnosi fair play u školi.

  

 

 

Nakon 15 minuta rada glasnogovornici grupa su iznijeli svoje zaključke i svi zajedno smo razgovarali o tome. Učenici su dobili hamer papir, izrezali ga i napisali svoje zaključke na komadiće hamera koje ćemo staviti na pano.

Druga aktivnost je bila igra odbojke, ali na taj način da si učenici sami sude. Znači da se trude suditi pravedno i biti fair play. Ja kao sudac sam nadzirala igru i provjeravala njihove odluke. Bilo je jako zanimljivo!

 

 

Treća aktivnost bilo je predavanje na koje smo pozvali poznatog Bjelovarskog paraolimpijca gospodina Josipa Slivara (amputacija potkoljenice). On se bavi dugi niz godina atletikom, baca kuglu i disk. Sudjelovao je na tri Olimpijade, Tokio – bacanje kugle osvojio 6. mjesto, London – bacanje kugle osvojio 6. mjesto i Rio – bacanje diska osvojio 7. mjesto, što mu je najveći uspjeh, kao i na brojnim Evropskim i Svjetskim prvenstvima gdje je osvajao prva mjesta. On nam je govorio o svojim brojnim i velikim sportskim uspjesima. Učenici su postavljali pitanja o sportskim uspjesima, kao i o tome kako je gospodin postao invalid. Pitali su ga i da li se je već i ranije bavio sportom, da li ima različite proteze za različite aktivnosti. Nakon toga smo pričali o fair play-u. Gdje je on i od koga doživio fair play ponašanje, te prema kome se on ponio fair play. Nakon toga su učenici iznosili svoje primjere iz sportova sa kojima se bave. Neki su učenici iznosili primjere iz škole, obitelji, veze i općenito iz života.

 

 

 

Naša učenica Anja Kukolj je na Državnom natjecanju u stolnom tenisu zaslužila Fair play karton. Naime ona je kod rezultata 2:1 u setovima i 9:8 u četvrtom setu rekla sudcu da je bod za protivnicu, jer je loptica ipak malo dirala stol. Znači kad joj je bod bio važan kao kuća ona se ponijela FAIR PLAY.

Iskoristili smo ovu prigodu (na predavanju je bilo oko 80 učenika) da predamo našoj Anji Kukolj FAIR PLAY KARTON koji je dobila od Hrvatskog školskog sportskog saveza.

 

Našim učenicima se jako svidjela ova aktivnost, pa ćemo ju mi nagodinu provesti u svim prvim, drugim i trećim razredima.